dystans (km) wysokość m n.p.m.

PRZEGIEG: Szubin (Rynek) – ul. Mączkowskiego – Smolniki – Kowalewo – powrót drogą rowerową z Kowalewa do Szubina – ruiny Zamku – Wesółka

Wyruszamy z płyty rynku miejskiego w centrum Szubina. Kierujemy się na Łabiszyn by przy starej wieży ciśnień skręcić lekko w prawo w drogę wewnętrzną (ul. Mączkowskiego). Kierujemy się na wiadukt, przecinający drogę S5 w kierunku Kowalewa. Po przejechaniu ok. 1 km przy parkingu leśnym usytuowanym przy głównej drodze należy skręcić w prawo. Jedziemy cały czas prosto drogą asfaltową w lesie. Dojeżdżamy do postoju leśnego w Zielonowie koło Leśniczkówki. W dalszą drogę jedziemy prosto w kierunku Kowalewa, dojeżdżamy do krzyża, który mijamy na rozwidleniu. Kierujemy się na wiadukt przecinający drogę ekspresową S5 i skręcając w prawo leśną nieutwardzoną ścieżką wracam do Szubina. Przy nieczynnej stacji dworca PKP skręcamy w lewo, alejami kasztanowymi przecinamy rzekę Gąsawkę. Mijamy Przedszkole Słoneczko i Szkołę Podstawową „Małą Jedynkę”, odbijając lekko w lewo mijamy ruiny spalonego średniowiecznego młyna. Po lewej stronie widzimy ruiny zamku Pałuków, jedziemy prosto alejkami prowadzącymi wzdłuż rzeki, mijając ogródki działkowe i miejskie targowisko. Za mostem wjeżdżamy w las, docieramy do „Wesółki”, która w okresie dwudziestolecia międzywojennego pełniła rolę kulturowej areny miasta.